PRO KOHO JE ŠKOLA URČENA?

  •    Pro děti se středně těžkým a těžkým  mentálním postižením
  •    Pro děti s více vadami
  •    Pro děti s diagnózou autismus

Věk žáků: 5-8   let     přípravný stupeň

                8- 26 let     základní škola speciální

 

VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY:

1. ŠVP "Škola bez bariér" 1.9.2010 (RVP ZSS)

2. ŠVP "Škola bez bariér" 1.9.2010 (RVP ZSS) - přípravný stupeň

3. ŠVP ZŠ - příloha LMP

4. ŠVP ZŠ

                       

POSLÁNÍ ŠKOLY

Vzdělávat a vychovávat děti s mentálním postižením, kombinovanými vadami a autismem, kteří nemohou být pro svůj zdravotní handicap vzdělávány v běžné základní nebo praktické škole .

  • Umožnit těmto dětem plnohodnotný život ve společnosti vrstevníků.
  • Zajistit našim žákům odpovídající zájmové aktivity
  • Umožnit rodičům zapojit se do běžného pracovního procesu
  • Zajistit dětem s postižením komplexní péči

CO JEŠTĚ POSKYTUJEME NAŠIM ŽÁKŮM?

  •         Odpolední zájmové aktivity

Plavání, Počítače, Šikulka, Relaxace, Kamarádi přírody, Sportovní hry, keramika, Prima vařečka, Muzicírování, Kouzelné malování

  •         Terapie - Hipoterapie, ergoterapie, kanisterapie, fyzioterapie
  •         Školy v přírodě
  •         Akce pro rodiče a děti
  •         Relaxace na školní zahradě
  •         Výuka v přírodě-Učebna pod modrou oblohou
  •         Moderní výuka s využitím nejmodernějších výukových metod
  •         Interaktivní tabule, dotykové obrazovky
  •         Využití všech dostupných speciálních metod
  •         Alternativní komunikace
  •         Spolupráce s odborníky
  •         Individuální výchovně vzdělávací plány
  •         Individuální konzultace
  •         Poradenství
  •         Zapůjčení odborné literatury
  •         Denní svoz a rozvoz žáků

 

ČÍM JE NAŠE ŠKOLA VYJÍMEČNÁ?

  • Škola se specializuje na vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra a má s tímto postižením dlouholeté zkušenosti. Díky spolupráci s APLA Praha a koordinátorkou pro děti s PAS pro Plzeňský kraj dosahuje škola výborných výsledků při vzdělávání těchto dětí.
  • Strukturované učení u dětí s PAS
  • Využití krabicových úloh při vzdělávání žáků s PAS
  • Škola využívá při výchově a vzdělávání různé druhy alternativní komunikace. Vzhledem k tomu, že velké množství žáků nemluví verbálně, je tato oblast velmi důležitá.
  •  Využívá se tato alternativní komunikace:

VOKS (výměnný obrázkový komunikační systém)

Znak do řeči

Piktogramy

Makaton

Předmětová komunikace

Znaková řeč

Komunikační panely, komunikační slovníky

  •  Na kvalitě přidává škole též možnost individuální rehabilitace ve všech pracovištích školy. Rehabilitační pracovnice cvičí s dětmi podle doporučení lékaře a instrukcí rodičů.
  • V každé třídě pracuje souběžně více pedagogických pracovníků
  •  Každý žák , který nesplňuje vzdělávací program má svůj individuální plán.
  • Žáci mají možnost v rámci družiny se zapojit do práce v zájmových kroužcích.
  •  Pro žáky každý rok připravujeme školu v přírodě.
  • Využití počítačů a interaktivních pomůcek ve výuce(interaktivní tabule, speciální klávesnice, dotykové obrazovky,
  • Alternativní metody: čtení (globální čtení, sociální čtení), matematika (Netty Engels)
  • Škola bere ohled na sociálně znevýhodněné žáky. Rodiče mají možnost zažádat vedení školy o úlevy z placení školného. Sociálně znevýhodnění žáci  mají možnost čerpat z darů příspěvek na hipoterapii.

 

 

 

Partneři a dárci                                                                                                                                                

                         Agrospol Czech, s.r.o., Borská 13, 301 00 Plzeň               

 FotoFišer        

           

elasto_claim-pos-cmyk                Pragointer Ocel s.r.o., prodej a distribuce speciálních hutních výrobků

          
       

                                                                                                                                                            

 

                                                                                            

NAZEV WEBU